Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

Katara sto reverb

Απόσπασμα από τη διπλωματική εργασία της Maria Juur






... το πέρασμα από τον μουσικό στον παραγωγό μουσικής είναι μια διαδικασία η οποία έχει ξεκινήσει να συντελείται από την προηγούμενη δεκαετία και εξακολουθεί να συντελείται με ολοένα αυξανόμενη ενταση τα τελευταία χρόνια. Με τον όρο "μουσικος" εδώ ορίζεται το άτομο το οποίο δημιουργεί μουσική αν όχι πάντα χρησιμοποιώντας κατεξοχήν συμβατικά μουσικά μέσα, αλλά πάντως μουσική η οποία έχει ως αφετηρία τον ίδιο τον μουσικό, μουσική η οποία θα μπορούσε να οριστεί ως πρωτοτυπη. Ο όρος πρωτότυπη δεν σημαίνει βέβαια ότι ο μουσικός δεν αποτελεί μέρος μιας μουσικής συνέχειας και κομμάτι της μουσικής ιστορίας, ότι δεν έχει επιρροές και πηγές έμπνευσης, ότι δεν έχει επηρεαστεί από άλλους μουσικούς. Ο όρος πρωτότυπη αναφέρεται στην ικανότητα του μουσικού να επεξεργαζεται συνειδητά ή ασυνείδητα τις μουσικές του επιρροές προκειμένου να δημιουργήσει ένα μουσικό αποτέλεσμα νέο, το οποίο πηγάζει από αυτόν τον ίδιο.
Ο μουσικός παραγωγός από την άλλη μπορεί συνειδητά να χρησιμοποιεί τα προιόντα των μουσικών προκειμένου και εκείνος να παράγει ένα μουσικό προιόν νέο, το οποίο όμως αποτελεί αποτέλεσμα μιας επεξεργασίας περισσότερο λογικευμένης, περισσότερο εγκεφαλικής και θυμικής και λιγότερο συναισθηματικής.
Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι ο μουσικός μοιάζει με τον μάγο της φυλής ο οποίος παράγει αυτοσχέδια φίλτρα ενώ ο μουσικός παραγωγός μοιάζει με τον φαμακοποιό ο οποίος κατασκευάζει φάρμακα με βάση τις γνώσεις του και την ταξινόμηση των βοτάνων. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι το ίδιο - η παραγωγή ενός γιατρικού ή στην περίπτωσή μας ενός μουσικού προϊόντος- η μουσική διαδικασία η οποία ακολουθήθηκε είναι ωστόσο πολύ διαφορετική και βασίζεται σε διαφορετικές μεθόδους.
Η ανάπτυξη του διαδικτύου και των ηλεκρονικών μέσων, η αύξηση του αριθμού των νεαρών ατόμων τα οποία λαμβάνουν πανεπιστημιακή μόρφωση, η ολοένα και μεγαλύτερη ενασχόληση ακαδημαϊκών με αυτό τo είδος μουσικής που αποκαλείται underground μουσική ( για ανάλυση του όρου δες σελίδα 15, για λίστα μουσικών που είναι επίσης πανεπιστημιακοί δες παράρτημα 2β) έχει οδηγήσει σε μια αποδομητική αντίληψη της μουσικής, σε αυτό που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε μετα- μουσική αντίληψη της μουσικής, κατά την οποία οι ίδιοι οι παραγωγοί της μουσικής στοχάζονται πάνω στο ίδιο τους το προιόν, πάνω στην ίδια τους την πρακτική. Το διαδίκτυο οφελεί την μετα-μουσική αυτή αντιληψη αφενός παρέχοντας την δυνατότητα στους μουσικούς παραγωγούς να επεξεργαστούν , να χρησιμοποιήσουν ως samples τα έργα άλλων μουσικών και να παράγουν με εύκολο και γρήγορο τρόπο νέα μουσικά προιόντα, και αφετέρου παρέχοντας σε ένα ευρύ σύνολο ανθρώπων, τόσο παραγωγών όσο και καταναλωτών μουσικής να εκθέσουν κριτικές απόψεις, να αναλύσουν και να ανταλλάξουν ιδέες σχετικά και για τα μουσικά προιόντα.
Ειδικά η έκρηξη της δημιουργίας μουσικών blogs στα οποία ο κάθε επίδοξος μουσικός κριτικός έχει την δυνατότητα να εκθέσει τις προσωπικές του κρίσεις για οποιοδήποτε μουσικό προιόν συνέβαλλε καθοριστικά στην εγκεφαλοποίηση της μουσικής και στην αναπτυξη της
συζήτησης σχετικά με τη μουσική παρά στην παραγωγή της μουσικής αυτής καθαυτής και ώθησε και τους ίδιους τους μουσικούς παραγωγούς σε μια διαδικασία μουσικής παραγωγής περισσότερο γνωσιακής, μιας διαδικασίας που βασίζεται περισσότερο στην ανακύκλωση και στην ευκολία των μέσων για να εκφραστεί μια εγκεφαλική η συναισθηματική κατάσταση ή ακόμα και για να ενταχθεί ο μουσικός παραγωγός σε μια πολιτιστική ελίτ παρά στην έκφραση καθαρής οργής, πόνου, ερωτικής απογοητευσης ή επιθυμίας ή άλλων ακατέργαστων συναισθημάτων....



Απόσπασμα από τις παρατηρήσεις ενός εκ των δύο επιβλέποντων καθηγητών:Σκέψη ανά σημεία αδόμητη και αποσπασματική, χρήση όρων οι οποίοι δεν επεξηγούνται επαρκώς, ελειπής παράθεση πηγών και ερευνητικών στοιχείων τα οποία να υποστηρίζουν την άποψη της γράφουσας, διατύπωση ισχυρισμών οι οποίοι δεν επαληθεύονται με επιστημονικό τρόπο, γενικότερα λόγος ο οποίος παραπέμπει περισσότερο σε άρθρο για έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο ευρείας κατανάλωσης, παρά σε επιστημονικό άρθρο.



Maria Minerva. Spiral by suruei

Maria Minerva- Kyrie Eleison by prettypretty



Maria Minerva - Disko Bliss by nofearofpop.net


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου